11. Juni 2016

AS BIG AS AN OCEAN

To give my parents the full Wisconsin feeling a trip to the Great Lakes is a must have! They even got to experience a real black bear on the street, by the way my mom got a heart attack.
Two days by Lake Superior, plus a little stop in Hayward on our way up. My parents felt like they we on vacation, I mean they were but still.
My dad acted like a little boy in the Candy store in Hayward and was fascinated by all the stuff. Arriving at our destination, Bayfield, everyone felt like they were on vacation. The little town right by Lake Superior was great to have some lunch with view over the lake and walk through every possible store there is.
Our hotel for the night in Ashland was super pretty and we even met some people from Switzerland.
The next day we were off to Madeline Island, the biggest island in Lake Superior. We biked the whole day, so I my legs kind of hurt by now, and we even had to change our route because the was a black bear on the street and two women suggested we should go that way, oh well. We found a little beach and had a great lunch in the cutest café. And right when we were eating a thunderstorm hit the island with 60mph so good we were inside.
Back in Chippewa everyone was extremely tired, but happy.
 
Um meinen Eltern wirklich jede Seite von Wisconsin zu zeigen ging es für eine Nacht zu den Great Lakes, ins besondere lake Superior. Und wir hatten sogar eine kleine Begegnung mit einem Bären der mal eben über die Straße wollte, meine Mutte hat hast einen Herzinfakt bekommen.
Auf dem Weg hoch haben wir in Hayward angehaltn und mein Papa hat sich gefreut wie ein kleines Kind als es in den Süßigkeitenladen ging, nach einem Kaffee ging es dann weiter nach Bayfield. Die kleine Fischerstadt liegt direct am Lake Superior und war super um mit Seeblick sein Mittagessen zugenießen und danach in jeden möglichen Laden rein zugehen. Dann war der erste Tag auch schon vorbei und es ging nach Ashland zum Hotel, mit Seeblick. Wir haben sogar eine Familie aus der Schweiz getroffen.
Den zweiten Tag haben wir auf Madeline Island verbracht, der größten Insel in Lake Superior. Wir haben uns Räder geschnappt und es ging los, dem entsprechend tuen meine Beine auch weh. Wir mussten sogar unsere Route ein wenig umändern, weil uns zwei Frauen darauf aufmerksam gemacht haben das ein Bär auf der Straße lang läuft und wir dachten das müssten wir dann doch nicht erleben. nach einem Besuch in einem Café um den Sturm abzuwarten der auf die Insel zukam, ging es zurück nach Hause und alle waren fix und fertig, aber glücklich.
 
 
 






















 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen